Αν το μιλώ γινόταν φιλώ


Ναι, απαντώ στον εαυτό μου, η ελληνική γλώσσα είναι πλούσια, αδιαμφισβήτητα. Ακόμα και ο τονισμός σε μια ίδια λέξη μπορεί να αλλάξει το νόημά της, όπως φιλιά- φιλία. Ο αναγραμματισμός επίσης, ακόμα και ένα μονάχα γράμμα να αντικαταστήσεις με κάποιο άλλο και έχεις μπροστά σου άλλη πρόταση!

Τι γίνεται όμως όταν τις αλλαγές αυτές δεν τις επιδιώκεις εσύ, αλλά σου τις επιβάλει ένας ξένος παράγοντας; Αναρωτιέστε, λογικά, σε τι αναφέρομαι. Μα στον αυτόματο διορθωτή κειμένων –λέξεων, γνωστός και ως Τ9, εγώ θα τον χαρακτήριζα ως ένα τεχνολογικό τέχνασμα των κινητών τηλεφώνων. Λέω να τον βαπτίσω «μαντεψάκιας»

Έχει χειραγωγήσει άπειρες συζητήσεις, είμαι σίγουρη πως έχει συμβεί σε όλους σας κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια γραπτής συνομιλίας σας στο κινητό.

Στην ιδιωτική συνομιλία που, πρόσφατα, είχα μου άλλαξε μία λέξη, μία μονάχα μία! Μικρή και απλή, όχι λέξη σιδηρόδρομο! 
«…να μου φιλήσεις…» ενώ η επιθυμητή λέξη ήταν «…να μου μιλήσεις…»!

Βλέπετε; Ένα «μ» με ένα «φ». Μετά την αποστολή του μηνύματος τι να διορθώσεις και τι να πρωτομαζέψεις.

Σκεφτείτε όμως, αν το “μιλώ” το αντικαταστήσουμε με το “φιλώ” πως θα ήταν ο κόσμος μας..

Πάνω σ΄ έναν τσακωμό ενός ζευγαριού έλεγε ο ένας στον άλλον. «Θέλω να σου φιλήσω. ..»

Μια μητέρα στον πατέρα μετά από ένα τσακωμό με το παιδί. «Θα ήταν σωστό να φιλήσεις..»

Όταν έχεις επαγγελματική συνάντηση και λες «Έχω να φιλήσω …»

Με τίποτα!

Ίσως είχε μία χρησιμότητα σε μια πιο προσωπική συζήτηση, ή μέσα στην οικογένεια, όμως σε ένα ευρύτερο περιβάλλον προφανώς και δε θα είχε τη σωστή κατάληξη!

Οπότε επανέρχομαι και μένω στο πόσο σοφή και ευέλικτη είναι η γλώσσα μας.

Και αν μερικές φορές ο μίστερ «μαντεψάκιας» πιστεύει πως πρέπει να αλλάξει μία λέξη, ή την έχει ήδη αλλάξει ας είμαστε πιο επιεικείς , έχει και η αλλαγμένη πρόταση τη δική της ομορφιά.

Σας μιλώ..


υγ όπως δημοσιεύθηκε στο site prolemaida news

εύη γκάλαβου


Σχόλια