Όταν ¨Το μυστήριο του παντοπωλείου" συνάντησε τον ζωγράφο Κεφαλά Π. Ηριδανό.

Είχα τη χαρά και την τιμή να γνωρίσω τον ζωγράφο-εικονογράφο κ Κεφαλά Π Ηριδανό μέσα από τα πρώτα σχέδια του για την εικονογράφηση του παιδικού παραμυθιού του συγγραφέα και ποιητή Λάσκαρη Π. Ζαράρη με τίτλο "Μια σημαντική αποστολή". Με είχε εντυπωσιάσει η λεπτομερής απόδοση των εικόνων.


Γεννήθηκε στην Ξάνθη όπου  έζησε μέχρι το 2009.  Έκτοτε  μένει στη Λάρισα. Σπούδασε οικονομικά - μάρκετινγκ στη Θεσσαλονίκη.
   Η αγάπη του για τη ζωγραφική εκδηλώθηκε από  παιδί.  Τον Οκτώβρη του 1984 παρουσιάζει  την πρώτη του έκθεση, εκθέτοντας τα έργα του στον χώρο που στεγάστηκε και το εργαστήριό του για 15 χρόνια .
   Ακολούθησαν άλλες δύο ατομικές εκθέσεις, και συμμετοχές σε πολλές ομαδικές. Έργα του κοσμούν ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους καθώς και ξενοδοχεία,  ( Le shale  της skoda Xanthi με 30 έργα )  και  ιδιωτικές συλλογές.
   Συμμετείχε  σαν εκπαιδευτικός σε σεμινάρια της Ιεράς Μητρόπολης Ξάνθης  1993-1994 παραδίδοντας μαθήματα αγιογραφίας  και συντήρησης έργων τέχνης.
   Παρέδωσε μαθήματα ζωγραφικής  μέσο προγραμμάτων των  Ν.Ε.Λ.Ε. Ξάνθης 1996-1997 και επιπλέον στα  προγράμματα πολιτισμού σε παιδιά του ψυχολογικού κέντρου Ξάνθης  1997-1998.
   Ήταν μέλος της ομάδας συντήρησης και αποκατάστασης του λαογραφικού μουσείου Φ.Ε.Ξ.  στον τομέα των τοιχογραφιών.
   Πήρε μέρος ως  σχεδιαστής και κατασκευαστής των καρναβαλικών αρμάτων των λαογραφικών γιορτών Ξάνθης από το 1995-2003.
   Σχεδίασε και κατασκεύασε πολλά θεατρικά σκηνικά σε τοπικό επίπεδο  καθώς και ντεκόρ κέντρων διασκέδασης.
   Φιλοτέχνησε   αφίσες, διαφημιστικές  μακέτες και εξώφυλλα βιβλίων.  
   Το  Σεπτέμβριο του 2003 δημιούργησε  τον εκθεσιακό  χώρο  ‘’ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ  ΗΡΙΔΑΝΟΣ’’  όπου εκθέτει τα έργα του  και παραδίδει μαθήματα ζωγραφικής μέχρι το 2009.
   Πρόσφατα  συμμετείχε  σε ομαδική έκθεση  στο  ART EVENT "ROMANOS & FRIENDS - ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ" 8-9-10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011... ΣΕ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΙΧΑΗΛ ΡΩΜΑΝΟΣ...με το εργο  ΄΄ΕΚΑΤΗ΄΄.
   Έλαβε μέρος στην ομαδική έκθεση εικαστικών δημιουργών στην Τήνο από 8/7 έως 8/8/2011 που διοργάνωσε στο ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού το BAZAART'S exclusive  με έργα από τη συλλογή ''ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ''.
   Τώρα στη Λάρισα  έχει πάρει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις τοπικών ζωγράφων για κοινωφελείς σκοπούς .
Διατηρεί  εργαστήρι ζωγραφικής ετοιμάζοντας την επόμενη έκθεση με τίτλο:
’’ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ-ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ’’
Εικονογραφεί παραμύθια για παιδιά σε συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο ''ΗΡΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ'' του Βόλου καθώς και φιλοτέχνηση εξώφυλλων βιβλίων που εκδίδει.. 



1) Γιατί και σε ποια ηλικία αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη ζωγραφική;
Με τη ζωγραφική ασχολούμαι από μικρό παιδί. Ήταν η αγαπημένη μου ενασχόληση. Όλα μου τα βιβλία και τα τετράδια θυμάμαι τα είχα ζωγραφισμένα. Η γαλάζια κόλλα χαρτιού που είχαμε στην τάξη μου θυμάμαι ήταν γεμάτη από ζωγραφιές μου. Και ο δάσκαλός μου που τον συνάντησα στα 24 μου χρόνια θυμόταν ακόμη ότι μου άρεσε να ζωγραφίζω… και μάλιστα με  ρώτησε αν  το συνεχίζω…
Και χάρηκε ιδιαίτερα όταν του έδωσα την πρόσκληση για την πρώτη μου έκθεση  που γινόταν σε λίγες ημέρες στο πρώτο μου εργαστήρι στην Ξάνθη(ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ). Η ζωγραφική γεννήθηκε μέσα μου φαντάζομαι από την ώρα που γεννήθηκα. Και είναι η ζωή μου. Πιο θερμά ξεκίνησε στα 17 μου χρόνια σε έναν διαγωνισμό του ΟΣΕ θυμάμαι τότε  δημιούργησα το πρώτο μου έργο με λαδομπογιές. Από εκεί και μετά δεν σταμάτησα ποτέ να ζωγραφίζω μέχρι σήμερα. Είναι ο μεγάλος μου έρωτας και ο πιο πιστός. Αλλά κι εγώ δεν την πρόδωσα ποτέ.


2) Τη στιγμή της ολοκλήρωσης ενός έργου ή ακόμα και κατά τη διάρκειά του πως αισθάνεστε;
Οταν εντοπίσω το θέμα που θα ζωγραφίσω, ξεκινώ με  ενθουσιασμό. Κάνω στην αρχή πολλά σχέδια με μολύβι ώσπου να καταλήξω σε αυτό που με εκφράζει. Επιλέγω  τα χρώματα και κάνω δοκιμές με αυτά για την αντίθεση τους και την αρμονία τους. Κατά την διάρκεια της απόδοσής του είμαι συνεπαρμένος και θέλω να το δω  ολοκληρωμένο. Βλέπω σιγά σιγά να δημιουργείται η εικόνα και αισθάνομαι υπέροχα. Και στο  τέλος απολαμβάνω  το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μου.  Όταν καταφέρω  να αποδώσω τις σκέψεις μου μέσα από γραμμές και χρώματα το συναίσθημα που με διακατέχει δεν περιγράφεται, πέρα από την ικανοποίηση που νοιώθω. 





3) Θυμάστε το θέμα του πρώτου σας πίνακα;
Το πρώτο μου έργο όπως ανέφερα και πιο πριν ήταν σε έναν διαγωνισμό σχολικό του ΟΣΕ  και είχε θέμα τα τρένα. Το θυμάμαι σαν το έχω μπροστά μου. Ήταν ένα τρένο που διέσχιζε ένα χιονισμένο τοπίο, με καφετιές αποχρώσεις.  Λυπάμαι πολύ που αυτό το έργο δεν το έχω. 

4) Μέσα από τα έργα σας περνάτε κάποια μηνύματα ή εκφράζετε συναισθήματα της στιγμής;
Στα πρώτα μου έργα απεικόνιζα τη φύση, τα σοκάκια της παλιάς πόλης της Ξάνθης που είναι η πατρίδα μου, τα υπέροχα γεφύρια της και τις πανέμορφες παραλίες της.  Ήταν καθαρά φωτογραφική η απόδοση  και φανέρωνε τις ομορφιές του περιβάλλοντος και της φύσης με ότι συναισθήματα προκαλούσε στον κάθε θεατή. Μετά από πολλά  χρόνια ενασχόλησης με αυτά τα θέματα ένοιωσα ότι ολοκληρώθηκε αυτή μου η επιθυμία και άρχισα να ψάχνω θέματα που θα βγάζανε προς τα έξω σκέψεις και γνώσεις που απέκτησα μετά από αρκετό διάβασμα της αρχαίας ελληνικής μας ιστορίας και μυθιστορίας. Η εσωτερική αναζήτηση και ο διαλογισμός μού έδωσε τη δυνατότητα να περάσω  σε χώρους του υποσυνείδητου και να εξωτερικεύσω πληροφορίες και εικόνες που είναι καταγραμμένες εκεί. Είναι ένας χώρος με τεράστια αποθέματα προσωπικής και συμπαντικής γνώσης.  Τα τελευταία 5 χρόνια όλα τα έργα μου αποκωδικοποιούν τους λεγόμενους μύθους της ιστορίας μας καθώς και μονοπάτια του σύμπαντος. Με τα έργα μου αυτά προσπαθώ να μεταφέρω στον θεατή την πληροφορία ότι όλη η γνώση βρίσκεται μέσα μας και δεν έχουμε παρά να ψάξουμε να την βρούμε. Υπάρχει μέσα μας ένας κόσμος ιδανικά φτιαγμένος που τον διέπουν συμπαντικοί κανόνες και η συμπαντική αρμονία. Αξίες πανανθρώπινες , αξίες που διαμορφώνουν τον ανθρώπινο χαρακτήρα ώστε να οδεύει στην εσωτερική ολοκλήρωση και πνευματική ανέλιξη. Πολλές φορές ανακαλύπτω κι εγώ νέα πράγματα την ώρα της δημιουργίας ενός έργου, και πολλά μπορούν να αλλάξουν μέχρι να τελειώσει το έργο.  Την στιγμή της δημιουργίας νοιώθω σαν να μην  υπάρχει τίποτε γύρω μου, μόνο το έργο που εξωτερικεύεται μέσα από το χρώμα πάνω στον καμβά και πάντα με την μουσική υπόκρουση της διαχρονικής κλασικής μουσικής. 

5) Σε τι βαθμό σας επηρεάζει η κριτική των ειδικών και του κοινού;
Η κριτική στα έργα μου είναι εποικοδομητική για μένα και με βοηθάει πολύ στην εργασία μου. Αλλά η κριτική η καλοπροαίρετη . Ακούω τα πάντα που λένε όσοι βλέπουν τα έργα μου και τη συζητώ μαζί τους. Δεν προσπαθώ να τους αλλάξω τη γνώμη τους, προσπαθώ εγώ για μένα να κρατήσω το θετικό και να επεξεργαστώ την αρνητική θέση τους. Θα έλεγα προτιμώ να ακούω τις αρνητικές κριτικές γιατί αυτές με δυναμώνουν περισσότερο ώστε στο επόμενο έργο να έχω καλύτερη απόδοση. Ο πιο αυστηρός κριτής όμως των έργων μου είμαι εγώ ο ίδιος.









6) Τι δυσκολίες συναντήσατε στον δρόμο σας ακολουθώντας την καριέρα του ζωγράφου;
Η πορεία μου στον χώρο της ζωγραφικής δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Υπήρξαν πολλές δυσκολίες οικονομικές στην αρχή , αλλά και σε όλη την πορεία μου μέχρι τώρα. Στην Ελλάδα η τέχνη γενικότερα και όχι μόνο η ζωγραφική είναι ένας χώρος αρκετά υποβαθμισμένος οικονομικά. Και ιδιαίτερα στις μέρες που περνάμε τώρα. Ποτέ όμως όσες δυσκολίες και αν συνάντησα δεν είπα ότι θα τα παρατήσω. Θα ήταν σαν να αποχωρώ από τη ζωή. Γιατί για μένα η ζωγραφική είναι η ζωή μου.


7) Μέσα από το διαδίκτυο υπάρχει η δυνατότητα κάθε καλλιτέχνης να παρουσιάσει τη δουλειά του. Ποια είναι η άποψή σας για αυτόν τον τρόπο έκθεσης;
 Το διαδίκτυο είναι ένα μέσο που βοηθάει πάρα πολύ τον καλλιτέχνη να προβάλει την δουλειά σε πάρα πολύ κόσμο και αυτό είναι πολύ καλό. Από την άλλη μεριά πάλι γνωρίζει και τους άλλους καλλιτέχνες που υπάρχουν σε όλο τον κόσμο και το έργο τους.  Έχω γίνει μέλος σε πολλά σαιτ τέχνης και έχω παρουσιάσει τη δουλειά μου και αυτό με βοήθησε αρκετά σε πολλούς τομείς. Στο διαδίκτυο έχω και προσωπικό χώρο-προφίλ  όπου εκθέτονται τα έργα μου. Για όποια και όποιον ενδιαφέρονται να τα δούνε μπορούν να επισκεφτούν την σελίδα του facebook … Hridanos Art Painter Aithir Αφού βέβαια κάνουν αίτημα μέλους… και με χαρά μου θα αποδεχτώ.




8) Οι καλλιτέχνες έχουν χαρακτηριστεί «ονειροπόλοι». Εσείς τι πιστεύετε, είναι διαφορετικοί;
Οι καλλιτέχνες όντως είναι ονειροπόλοι, αλλά με διάθεση αυτά τα όνειρα να τα κάνουν πράξη πρώτα μέσα από τα έργα τους και έπειτα στη ζωή τους και στην ζωή όλου του κόσμου.  




9) Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ζωγράφος; 

Αγαπημένοι μου ζωγράφοι είναι πολλοί και κλασικοί και σύγχρονοι. Στα πρώτα μου χρόνια ήταν ο Λύτρας,  ο Γύζης, ο Μαλέας, ο  Ιακωβίδης,ο Βολανάκης, ο Τσαρούχης και αρκετοί άλλοι . Από ξένους ζωγράφους θαύμαζα τον Ρούμπενς ,τον Ματίς και πολλά έργα μου ήταν αντιγραφές από τα έργα τους ελλήνων και ξένων. Κάθε αντιγραφή είναι ένα μάθημα για κάθε ζωγράφο. 

10) Ποια η εμπειρία σας από την εικονογράφηση παιδικού παραμυθιού; Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι;
Με την εικονογράφηση παραμυθιών ασχολούμαι τα τελευταία χρόνια και είναι πολύ ενδιαφέρον. Μπαίνεις στον κόσμο των παιδιών και προσπαθείς να δεις τα πάντα με τα μάτια και τη ψυχή τους και να τα αποδόσεις. Είναι μια ευχάριστη ζωγραφική και σε κάνει να νιώθεις σαν παιδί. Δεν είναι δύσκολη η ζωγραφική στα παραμύθια, απεναντίας θα έλεγα  απλά  πρέπει να είσαι στο πνεύμα του συγγραφέα και να συνεργάζεσαι μαζί του.


















11) Ποια είναι τα αγαπημένα σας παιδικά βιβλία;
Τα παραμύθια με τους μύθους του Αισώπου είναι τα αγαπημένα μου. 


Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον κ Κεφαλά Π Ηριδανό μέσω email hridanos60@gmail.com
Τηλέφωνα 6946584166 και 2413011869 



Ο ζωγράφος και εικονογράφος  Ηριδανός δίνει τη μοναδική ευκαιρία, μέσα από το blog "Το μυστήριο του παντοπωλείου",  σε όσους αναγνώστες το επιθυμούν, να αποκτήσουν αντίγραφο ψηφιακής απεικόνισης πάνω σε καμβά υπογεγραμμένο και αριθμημένο, από τα παρακάτω έργα του, μέσα στον επόμενο μήνα (μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2014στο κόστος τους (30 ευρώ) μέγεθος 50χ60, 60χ60, 40χ70 η κανονική τιμή πώλησης του κάθε έργου είναι 150 ευρώ. 


Φίλοι αναγνώστες όσοι επιθυμείτε, μπορείτε να συμπληρώσετε τη διπλανή φόρμα επικοινωνίας  (θα πρέπει να συμπληρώσετε ονοματεπώνυμο (*απαιτείται), email καθώς και τον τίτλο του πίνακα που επιθυμείτε να αποκτήσετε. Ή αφήστε σχόλιο στην παρούσα ανάρτηση, δίνοντας υποχρεωτικά όνομα και ένα email. 

Εύη Γκάλαβου


1. ΕΚΑΤΗ - ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙΑ


2. ΑΚΤΑΙΩΝΑΣ

3. ΠΗΓΑΣΟΣ



4. ΦΙΛΤΡΟ ΚΑΘΑΡΜΟΥ

5. ΑΠΟΔΟΣΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

6. ΤΟ ΡΟΔΟ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ

7. KYRHKEIO

8. ΔΕΛΦΙΝΙΑ

9. ΑΝΕΛΙΞΗ- ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ



* Οι αναρτήσεις μεταφέρονται αυτούσιες από το προηγούμενο blog.
** Ο διαγωνισμός δεν ισχύει.










Σχόλια